ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΚΑΤΩ ΠΟΛΕΜΙΔΙΩΝ
Δευ-Παρ – 7.30-13.35
Τηλέφωνα: 25694110, 25694111
Τηλεομοιότυπο: 25694115
Μενού

ΛΥΚΕΙΟ ΑΓ. ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ                                                                                                                                                                                               ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2025– 2026

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ

Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες, 

Επικοινωνώ μαζί σας με την ευκαιρία της έναρξης του νέου σχολικού έτους 2025 – 2026 και σας μεταφέρω τους θερμούς χαιρετισμούς της Διευθυντικής Ομάδας και όλων των Εκπαιδευτικών, με την ευχή να έχουμε μια παραγωγική, ευεργετική και επωφελή χρονιά για τα παιδιά σας, τους μελλοντικούς πολίτες της πατρίδας μας.

Ως Διευθύντρια του Σχολείου, επιθυμώ να αναπτύξω μια καλή συνεργασία με εσάς, τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και των μαθητριών μας, γιατί πιστεύω ότι μαζί μπορούμε να επιτύχουμε το καλύτερο για τα παιδιά σας.

Σκοπός και μέλημά μας είναι η στενή συνεργασία και συχνή επικοινωνία οικογένειας και σχολείου, ως βασική προϋπόθεση της επίτευξης των στόχων της Εκπαίδευσης γενικότερα, αλλά και ειδικότερα του Σχολείου μας προς όφελος των παιδιών. Γι’ αυτό και θεωρούμε σημαντικό να έρχεστε στο Σχολείο, όταν μπορείτε ή όταν σας καλούμε, για να ενημερώνεστε για την πρόοδο και τη διαγωγή των παιδιών σας. Σας παρακαλούμε, ακόμη, να μας ενημερώνετε για οποιεσδήποτε αδυναμίες και ιδιαιτερότητες των παιδιών σας ή για άλλα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν, ώστε να μπορέσουμε να βοηθήσουμε με τον πλέον κατάλληλο τρόπο. Για τον σκοπό αυτό παρακαλούμε να επικοινωνείτε με τις Συμβούλους Καθηγήτριες (Σ.Ε.Α.) του Σχολείου μας, με τον/την υπεύθυνο/η Β. Διευθυντή/ντρια του τμήματος του παιδιού σας και όταν χρειάζεται, και μαζί μου.

Όπως γνωρίζετε, στόχος της Εκπαίδευσής μας δεν είναι μόνο ο εμπλουτισμός των γνώσεων και η ανάπτυξη των δεξιοτήτων των παιδιών από τα διδακτικά αντικείμενα που τους προσφέρονται στο Σχολείο. Για την ολόπλευρη, αρμονική και ισορροπημένη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους, εξίσου σημαντικές είναι και οι αξίες που θα αποκτήσουν και θα καλλιεργήσουν, η καλλιέργεια του πνεύματος και της ψυχής τους, ώστε να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τις πολλαπλές προκλήσεις της σύγχρονης κοινωνίας ως ελεύθεροι και υπεύθυνοι πολίτες του τόπου μας, με κύρια αξία τον Ανθρωπισμό, δηλαδή την πίστη στις δυνατότητες του ανθρώπου να δημιουργεί και να βελτιώνεται για τον εαυτό του και για τους άλλους.

Στόχος της Διεύθυνσης και των Εκπαιδευτικών του Σχολείου είναι να αναβαθμίζουμε συνεχώς, στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, το περιβάλλον μέσα στο οποίο μορφώνονται τα παιδιά σας. Σας διαβεβαιώ ότι θα αξιοποιήσουμε και φέτος όλες μας τις δυνάμεις, για να μετατρέψουμε το Σχολείο μας σε έναν χώρο απόλαυσης της μάθησης, δημιουργίας και επίτευξης υψηλών μαθησιακών αποτελεσμάτων, στον οποίο το κάθε παιδί θα αισθάνεται ευτυχισμένο, για να μπορέσει να αναπτύξει τις δικές του δεξιότητες και ταλέντα. Γι’ αυτό και χρειαζόμαστε τη δική σας συμβολή, ώστε όλα τα παιδιά να αντιληφθούν τη σημασία της ομαλής λειτουργίας του Σχολείου και την αξία της συλλογικής προσπάθειας για το καλό όλων.

Είναι αντιληπτό πως η ομαλή και επιτυχής λειτουργία της σχολικής μας μονάδας βασίζεται στην ύπαρξη ενός κοινού πλαισίου αρχών και κανόνων που μας δεσμεύει όλους:  Σχολείο, Διεύθυνση, Καθηγητές/τριες, μαθητές/τριες και γονείς/κηδεμόνες.

Επωφελούμαι, λοιπόν, της ευκαιρίας για να υπενθυμίσω κάποιες βασικές διατάξεις της Νομοθεσίας και των Κανονισμών, που αφορούν στα πιο κάτω και να ζητήσω τη συνδρομή σας, για να τηρούνται καθημερινώς από τα παιδιά σας:

1. Η έγκαιρη προσέλευση στο Σχολείο και στο μάθημα είναι σημαντικός παράγοντας ομαλής λειτουργίας του Σχολείου και αποτελεσματικότητας του μαθήματος. Έγκαιρη προσέλευση σημαίνει παρουσία στην τάξη πριν την είσοδο του Καθηγητή /τριας. Οι μαθητές/τριες, που αδικαιολόγητα καθυστερούν, θα υφίστανται τις συνέπειες των Κανονισμών Λειτουργίας του Σχολείου.

2. Οι μαθητές πρέπει να έρχονται στο Σχολείο με την εγκεκριμένη από το Υ.Π.Α.Ν στολή. Γενικότερα, η εμφάνισή τους πρέπει να είναι ευπρεπής και κόσμια.

3. Το κυριότερο καθήκον των μαθητών είναι η μελέτη. Γι’ αυτό, με τον δικό σας τρόπο φροντίστε, ώστε τα παιδιά σας να έρχονται συστηματικά προετοιμασμένα σε όλα τα μαθήματα για την καθημερινή προφορική αξιολόγηση ή ενδεχόμενη γραπτή αξιολόγηση και ότι κάνουν την κατ’οίκον εργασία που τους ανατίθεται.

4. Η συμπεριφορά των μαθητών/τριών τόσο προς τους Εκπαιδευτικούς και το υπόλοιπο προσωπικό του Σχολείου, όσο και προς τους/τις συμμαθητές/τριες τους πρέπει να είναι άψογη. Το Σχολείο θα σας πληροφορεί τηλεφωνικώς και γραπτώς για κάθε επιβράβευση ή παράπτωμα του παιδιού σας. Νοείται ότι η οποιαδήποτε μορφή βίας εις βάρος άλλων δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.

5. Φοίτηση. Απουσία μαθητή, έστω και για μία (1) περίοδο, πρέπει να δικαιολογείται με ειδική υπεύθυνη βεβαίωση Γονιού/Κηδεμόνα ή με πιστοποιητικό γιατρού. Ο μαθητής οφείλει, όταν επανέλθει στο Σχολείο, και όχι αργότερα από πέντε (5) εργάσιμες ημέρες από την ημέρα της επιστροφής του να προσκομίσει τη βεβαίωση ή το πιστοποιητικό γιατρού.  Για τους μήνες Μάιο και Ιούνιο, όχι αργότερα από δύο (2) εργάσιμες ημέρες.

6. Πρόγραμμα Δράση – Δημιουργικότητα – Κοινωνική Προσφορά (Δ.Δ.Κ.).  Η συμμετοχή του/της μαθητή/τριας στις Δραστηριότητες του Προγράμματος Δ.Δ.Κ. και στις εκδρομές είναι υποχρεωτική. Σε περίπτωση απουσίας του/της από αυτές, οι σχετικές απουσίες καταχωρίζονται και προσμετρούνται στο σύνολο των απουσιών του/της μαθητή/τριας.

7. Αποβολή μαθητή/τριας. Σύμφωνα, με τους Κανονισμούς του Υ.Π.Α.Ν., «στις περιπτώσεις επιβολής του μέτρου της αποβολής πέραν της μίας ημέρας, ο μαθητής υποχρεούται να παραμείνει στο σπίτι. Στις περιπτώσεις που υπάρχει πραγματική αδυναμία των Γονιών ή των Κηδεμόνων να επιβλέπουν τον μαθητή, ο μαθητής παραμένει στο Σχολείο υπό την επίβλεψη του εκάστοτε οριζόμενου Εκπαιδευτικού Λειτουργού, ο οποίος εμπλέκει τον μαθητή σε δημιουργική δραστηριότητα με μαθησιακό στόχο. Για την περίοδο αποβολής του μαθητή σημειώνονται απουσίες, μία για κάθε περίοδο. Ο μαθητής στον οποίο επιβλήθηκε το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής μίας ημέρας ή περισσότερων ημερών, αλλά παραμένει στο Σχολείο, έχει το δικαίωμα να ζητήσει εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών από το όργανο επιβολής του παιδαγωγικού αυτού μέτρου, τη μετατροπή του μέτρου αυτού σε κοινωφελή σχολική ή και κοινωνική δραστηριότητα, μετά από έγκριση της Διεύθυνσης. Στις περιπτώσεις αυτές δε σημειώνονται απουσίες».

8. Κινητά τηλέφωνα. Σύμφωνα με τη Νομοθεσία απαγορεύεται η ενεργοποίηση και χρήση κινητών τηλεφώνων μέσα στον χώρο του Σχολείου. Σε περίπτωση παράβασης της Νομοθεσίας, οφείλουμε να λαμβάνουμε Παιδαγωγικά Μέτρα, σύμφωνα με τις οδηγίες της Αρμόδιας Αρχής. Επιπλέον, η παραβίαση προσωπικών δεδομένων με τη χρήση κινητού τηλεφώνου ή άλλης συσκευής είναι σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα, το οποίο συνεπάγεται μέχρι και το μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.

9. Κάπνισμα. Σύμφωνα με την νομοθεσία ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΤΜΙΣΜΑ στον σχολικό χώρο. Όποιος παραβαίνει τον νόμο έχει συνέπειες και τιμωρείται με αποβολή.

10. Καταστροφή σχολικής περιουσίας. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, η οποιουδήποτε είδους κακόβουλη καταστροφή σχολικής περιουσίας είναι σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα και τιμωρείται με αποβολή από το αρμόδιο όργανο (Β. Διευθυντής, Διευθύντρια, Πειθαρχικό Συμβούλιο, Καθηγητικός Σύλλογος).  Επιπλέον, αν το παιδί σας καταστρέψει σχολική περιουσία θα πρέπει να αποζημιώσετε την Σχολική Εφορεία με το αντίστοιχο ποσό.

Απαγορεύεται αυστηρά η επαφή με εξωσχολικούς εντός του σχολικού χώρου ή στα κάγκελα ή κατά τη διάρκεια των εκδρομών / επισκέψεων.

Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω για άλλη μια φορά τη σημασία της τήρησης από όλους και όλες τους μαθητές και τις μαθήτριες των Κανονισμών και της νομοθεσίας για την ασφαλή και ομαλή λειτουργία του Σχολείου, αλλά και να σας διαβεβαιώσω πως η δική μας μέριμνα για την ασφάλεια, την ευημερία και την πρόοδο των παιδιών σας θα είναι αμέριστη και αδιάλειπτη, όπως εξάλλου πιστεύουμε πως είναι και η δική σας.

Βαλεντίνα Δημητριάδου Σαλτέ

Διευθύντρια